AFPVisual N16

142 AFPVisual Un dia entre castells a la Segarra El dia 5 de març uns quants membres de l’associació vam ser-hi visitant el Castell de Florejacs i alguna cosa més, que ara explicaré. Primer de tot agrair a la Susana i en Sergi la seva hospitalitat i la bons organització de la jornada. Va ser digne de repetir. Quan vam arribar a Florejacs vam trobar els corredors de la Cursa dels Castells de la Segarra. A Florejacs hi era el punt d’avituallament (per cert, què bona la xocolata desfeta amb la coca). Un cop va acabar el pas de la cursa vam fer la visita al Castell, centre de l’antiga població, al segle XI era una fortalesa (des de aleshores no ha canviat la família propietària), però a les seves muralles van anar construint les cases que actualment conformen el poble de Florejacs. Es manté la casa senyorial que era part del Castell, la torre que donava accés a la fortalesa i la casa més antiga del poble, que vam poder visitar i ser acollits al seu interior amb una gran amabilitat (per qui serà). Al Castell ens va guiar un senyor que no sé si tenia més anys el Castell o ell, el que sí que sé és que tenia un coneixement i una narrativa increïbles. La visita va ser molt interessant i instructiva. Quan vam acabar del Castell de Florejacs vam agafar els cotxes i vam visitar un altre Castell, el Castell de los Sitges, també del segle XI i que segueix habitat (igual que el de Florejacs). Estaven tancant però ens van fer el favor de permetre la visita. Realment el poder pujar a la torre del Castell i mirar quines vistes en tenien del voltant els senyors va valer la pena. Un cop fora vam anar a dinar a Montfalcó Murallat, digne de visitar un altre dia. Vam dinar a un restaurant on va transcórrer un dinar molt agradable, i a on es va donar fi a la jornada entre comentaris dels llocs visitats i de les experiències viscudes al llarg del dia. Fotografies i textos de: Àlex Aransay Soci Agrupació Fotogràfica Prat REPORTATGE